.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



maandag, maart 10, 2003

Sinds de jaren tachtig moeten alle Formule-1 coureurs zich tijdens het eerste raceweekeinde verplicht laten fotograferen in hun nieuwe outfits. Nieuwe race-overall, nieuwe sponsornamen, eventueel een nieuwe helm. Het is een steeds terugkerend ritueel en niet onbelangrijk: dit zijn de foto's die het hele seizoen terugkeren in de media.

Wie denkt dat het Formule 1-circus werk maakt van de fotosessie, die komt bedrogen uit. Eigenlijk is het pas sinds vorig seizoen een beetje fatsoenlijk geregeld. Voortaan dienen op donderdag in Melbourne (sinds acht jaar de openingsrace van het seizoen) de teams met rijders en hun auto zich te laten wegen in pitbox 1. Meteen na de weging krijgt iedereen die in het bezit is van een geldige pas, de gelegenheid om foto's van de coureurs te maken.

Op het schema staat dat de fotosessie plaatsvindt tussen 12.00 en 15.00 uur. De rijders komen meestal te laat. Met name het team van McLaren maakt het erg bont. Vorig jaar kwamen de heren pas tegen vijven opdraven. Zo maak je je populair bij de fotografen en cameramensen, die al vanaf 11.00 uur met hun lenzen in de aanslag staan. Het boegeroep was niet van de lucht.

Gisteren was het al niet veel beter. Om half twee waren er pas vier coureurs komen opdagen. Daar sta je dan, met je perskaart. In de brandende zon op een zwaarbevochten plekje. En wat zie je daar? Een snel in elkaar geflanst podium. De coureurs staan met hun rug voor een vieze muur met duivenpoep. Ook voor de rijders is er een podium. Nou ja, een omgekeerde sinaasappelkist met een kleedje erop. En de meeste coureurs komen uiteraard zonder cap.

Fotografen roepen om het hardst de naam van de coureur, in de hoop dat hij heel even kijkt. Het resultaat: twintig plaatjes, na vijf uur brandende zon. Lekker geregeld!

Bron: BN/DeStem.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


Monitored by BelStat - Your Site Counts
This site tracked by OneStat.com. Get your own free site counter.